آموزشگاه زبان اندیشه پارسیان

اندیشه پارسیان، آموزشگاه و موسسه آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی و همچنین مرکز برگزاری آزمون های بین المللی ÖSD در تهران است.

آموزشگاه زبان اندیشه پارسیان

اندیشه پارسیان، آموزشگاه و موسسه آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی و همچنین مرکز برگزاری آزمون های بین المللی ÖSD در تهران است.

اندیشه پارسیان، آموزشگاه و موسسه آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی و همچنین مرکز برگزاری آزمون های بین المللی ÖSD در تهران است.
اندیشه پارسیان به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش زبان آلمانی فقط در شهرک غرب تهران فعالیت دارد و شعبه دیگری ندارد.

  • ۰
  • ۰

زفان: آلمانی در کبابی

در این سناریو، با موقعیت‌های رایج در یک کبابی آلمانی روبه‌رو می‌شویم که برای مسافران، تازه‌واردها و علاقه‌مندان به یادگیری آلمانی، فرصت مناسبی برای تمرین مکالمه و اصطلاحات روزمره فراهم می‌کند. شما با پرسیدن منو، سفارش غذا، درخواست نوشیدنی، تغییر سفارش و پرداخت صورتحساب آشنا می‌شوید. این سناریو به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند در محیط‌های رستورانی آلمان با اعتمادبه‌نفس مکالمه کنند، مفید است و تمرکز بر جملات مودبانه، اصطلاحات غذایی و تعامل با کارکنان رستوران دارد.


زفان: آلمانی در کبابی


زفان: آلمانی در کبابی

سناریو ۱

“?Kunde: „Hallo! Haben Sie heute Lammkebabs

مشتری: «سلام! امروز کباب گوسفندی دارید؟»

“?Kellner: „Ja, frisch vom Grill! Möchten Sie Beilagen dazu

پیشخدمت: «بله، تازه از روی آتش! می‌خواهید همراه با پیش‌غذا باشد؟»

“?Kunde: „Ja, bitte. Können Sie mir auch das Getränk empfehlen

مشتری: «بله، لطفاً. می‌توانید نوشیدنی هم پیشنهاد دهید؟»

“Kellner: „Unser Ayran ist sehr belieb.t

پیشخدمت: «آیران ما خیلی محبوب است.»

“.Kunde: „Perfekt, ich nehme das

مشتری: «عالی، من همین را می‌گیرم.»


سناریو ۲

“?Kunde: „Entschuldigung, ist das Fleisch halal

مشتری: «ببخشید، این گوشت حلال است؟»

“.Kellner: „Ja, selbstverständlich

پیشخدمت: «بله، حتماً.»

“?Kunde: „Kann ich eine Portion scharf bestellen

مشتری: «می‌توانم یک پرس تند سفارش دهم؟»

“Kellner: „Natürlich, wir haben auch scharf gewürzte Optionen

پیشخدمت: «البته، ما گزینه‌های تند هم داریم.»

“!Kunde: „Super, danke

مشتری: «عالی، ممنون!»


سناریو ۳

“?Kunde: „Wie lange dauert die Zubereitung

مشتری: «مدت آماده‌سازی چقدر است؟»

“Kellner: „Ungefähr 15 Minuten, wenn Sie möchten, können Sie schon Platz nehmen

پیشخدمت: «حدود ۱۵ دقیقه. اگر بخواهید می‌توانید همین حالا بنشینید.»

“.Kunde: „Danke, das mache ich

مشتری: «ممنون، این کار را می‌کنم.»

“?Kellner: „Möchten Sie etwas zu trinken während Sie warten

پیشخدمت: «می‌خواهید در حین انتظار چیزی برای نوشیدن داشته باشید؟»

“Kunde: „Ja, bitte ein Glas Wasser

مشتری: «بله، لطفاً یک لیوان آب.»


سناریو ۴

“?Kunde: „Können Sie das Gericht ohne Zwiebeln machen

مشتری: «می‌توانید این غذا را بدون پیاز درست کنید؟»

“Kellner: „Kein Problem, ich informiere die Küche

پیشخدمت: «مشکلی نیست، من به آشپزخانه اطلاع می‌دهم.»

“Kunde: „Vielen Dank! Ich bin allergisch

مشتری: «خیلی ممنون! من آلرژی دارم.»

“Kellner: „Verstanden, wir passen darauf auf

پیشخدمت: «متوجه شدم، مراقب خواهیم بود.»

“!Kunde: „Super Service

مشتری: «خدمت عالی!»


سناریو ۵

“?Kunde: „Könnte ich die Rechnung bitte haben

مشتری: «می‌توانم لطفاً صورتحساب را داشته باشم؟»

“Kellner: „Natürlich, sofort

پیشخدمت: «البته، بلافاصله.»

“?Kunde: „Kann ich mit Karte zahlen

مشتری: «می‌توانم با کارت پرداخت کنم؟»

“Kellner: „Ja, wir akzeptieren alle gängigen Karten

پیشخدمت: «بله، ما همه کارت‌های رایج را قبول می‌کنیم.»

“!Kunde: „Danke, hat gut geschmeckt

مشتری: «ممنون، خیلی خوشمزه بود!»


نکات گرامری:

  1. Haben Sie…? – ساختار سوال رسمی با فعل «haben» در آلمانی برای پرسش درباره موجود بودن چیزی.

  2. Möchten Sie…? – فرم مودبانه و محترمانه درخواست یا پیشنهاد.

  3. Kann ich…? / Könnte ich…? – استفاده برای درخواست مودبانه، تفاوت در لحن رسمی بودن.

  4. Ungefähr 15 Minuten – استفاده از «ungefähr» برای تقریب زمان یا مقدار.

  5. Wir akzeptieren alle gängigen Karten – ساختار جمله خبری با فاعل، فعل، و مفعول برای ارائه اطلاعات رسمی و دقیق.

 

  • ۰۴/۰۷/۱۴
  • اندیشه پارسیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی